Long time no see

Halloj!

Nu har det hänt en del saker på scrabblefronten som verkligen är värda att berättas om.
Igår spelades nämligen turneringen SLACKER cup på knivsöder här i stockholm, och trots bristande motivation och ostadga i mitt spel de senaste dagarna deltog jag ändå. Mitt spel visade sig dock vara rätt bra, för nåt bra måste jag gjort i alla fall, för jag vann faktiskt turneringen! Ensam på 6 av 7 segrar var det med en ganska stor portion nöjdhet jag tog tunnelbanan hem igår kväll runt 11-blecket. En del röta hade jag också, men det ska man ha för att vinna en turnering i såhär duktigt motstånd. Referat kommer lite senare!

Znille cup spelades klar på stockholmsträningarna för några veckor sen, och till slut stod Johan Berner som vinnare, grattis till honom! Jag förlorade nämligen min semifinalssession mot honom, när jag gjorde mitt kanske klantigaste scrabblemisstag någonsin i ett helt avgörande läge, då jag hade vunnit den första och kunnat vinna allt om jag bara lagt RaSHuND istället för helt idiotiska *HaNDSåR. Jag hade då gått ut och vunnit med cirka 10 poäng, och varit klar för final. Dumma Andreas.
Nu fick jag i alla fall möta Håkan Nord i en bronsmatch som skulle visa sig heta duga. Första matchen vann jag genom gnet, och genom att Håkan spelade långt under sin normala nivå. Andra matchen var roligare! Jag rullar tidigt ENSI(L)ERA, direkt efter detta lägger Håkan Z(E)LOT. Jag lägger JUNIOR med hakning (O)J/(T)U under zeloten för cirka 70 poäng, och direkt efter detta förlänger håkan Z(E)LOT till Z(E)LOTISM för hela 50 poäng! Detta var en av de roligare scrabblesekvenser jag upplevt i min karriär. Jag vann även denna match och var inte långt ifrån 500.

Min rating är nu faktiskt ganska respektingivande: 1064, och med en 23:e plats i rankingen. Nästa vecka vankas det turneringsdags igen, nämligen årets näst största turnering  på pappret, Stockholm Open. Har nästan ingen motivation till den turneringen nu, men vi får se hur jag känner i mitten av veckan.

Yours truly,

/A.P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0