Stockholmslir

Tja igen! Jag skärper mig, eller hur? (; nåväl, som sagt börjar jag hitta tillbaka till scrabblesvängen. Detta mycket tack vare att min homie Axel Olesund har bosatt sig här i Stockholm på grund av lumpen. Som uttalat så är även han en scrabblare av tung kaliber och vad vore mer passande än att vi inleder en bäst av 100-serie medans han ändå är här? Vi inledde vår serie innan SM då vi hookade upp i Uppsala och lirade en bäst-av-10, som nu senare skulle visa sig bli en bäst-av-100. Mycket, mycket bra sparring och extra kul att spela iRL som omväxling. Det är en speciell känsla att sitta och spela på McDonald's och känna nyfikna men skeptiska fjortisögon beskåda vårt nörderi, gapet är liksom så oändligt stort. Kul är det!
Än så länge står det 10-8 i Axels favör, den turjocken! Matcherna som vi spelat i Stockholm hittills har varit av blandad kvalitet men de flesta har slutat runt 700 som totalpoäng, bättre än så kan vi verkligen. Men det är trots allt NÅGRA matcher kvar så mycket kan hända! Axel har i alla fall rullat en tia, kRISTEN(HET). Creds för den!
I helgen vankas det även turnering! I Uppsala närmare bestämt, det blir en dubbelhelg med två turneringar på två dagar, pust. På lördagen är det parturneringen som gäller, och jag och min bloggpartner hoppas kunna prestera mil bättre än vad vi gjorde senaste gången en sådan turnering gick av stapeln. På söndagen är det vanlig singelturnering i form av (S)OLODANS och om jag är lugn och koncentrerad känner jag at det kommer att gå bra.
Mer kommer under veckan! var så säkra!
Tusen träpinnar,
/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0