KATTFOT cup

Den kanske trevligaste och bäst arrangerade turneringen under året, och den med mest tryck på sig, stavas Kattfot Cup. Jag och johan var debutanter på detta område och var förväntansfulla på allt gott vi hört om turneringen. Vädret var tyvärr inte kanon, men åt fyra-femtiden började små solstrålar smycka scrabblebrädena. Det regnade aldrig, som tur var.

Jag är nöjd med turneringen på åtminstone tre sätt:
1. Jag vann fler matcher än jag förlorade.
2. Jag måste ge en eloge till min ganska digra upphämtning. Jag förlorade de tre första matcherna innan lunch, och sedan vann jag de fyra sista. Hade jag spelat denna turnering för cirka ett halvår sen så hade jag förlorat alla med en så dålig start. Jag har definitivt förstärkt mitt spelpsyke.
3. Jag gick plus i rating.

Annars så tyckte jag att mitt spelande var ganska dåligt. Jag spelade alldeles för stressigt, och överströk min styrka helt, vilken är att tänka gott och länge med absolut alla brickor för att hitta ett bra drag. Jag är en brickornas optimist. Jag är ingen hetsspelare, även om jag ibland försöker vara det. Jag ska gå tillbaka till mitt gamla scrabble-jag tills nästa turnering. Vilken kanske blir SM, om jag inte mot förmodan skulle komma med i Mälarpirater som tionde reserv. But who knows.

på återseende,

//Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0