Rullar på

Den senaste tiden har inte mycket hänt på Scrabblefronten. En turnering har spelats, JULPYNT cup (som dock varken jag eller Johan deltog i) som Malin Ståhlner välförtjänt tog hem och visar att hon är en spelare av stora mått. Höstserien i Stockholm har varit på upploppet och slutade med Erika Jonés i topp. En spelare som hängt i länge men som inte har synts så mycket på senaste, men i och med denna storartade comeback visar hon verkligen varför hon förtjänar en plats i toppen av detta förbund. Tilläggas ska att jag själv deltog i höstserien, men spelade totalt uselt och fokuserade mig inte för fem öre. Naturligtvis bra spel av mina motståndare också vilket resulterade i en ännu värre skandal.

I Uppsalas serie går det däremot bra, har lyckats vinna min grupp (bestående av mig, Henrik Holmström och Emma Ekman) och kan därför avancera mig till semifinal. Om Johan vinner sina resterande två matcher mot Olov Lundström kommer han att sluta som bästa tvåan i alla grupper och också gå till semifinal. Det har alla förutsättningar att bli ett spännande slut på förmodligen Sveriges segaste serie alla kategorier och just nu står Uppsala scrabble stilla och väntar på att Johan och Olov ska spela sina matcher, som aldrig blir av.

 På turneringsfronten är det oroväckande kallt. Ingen rankad turnering inom en månads radie är utlyst förutom Scrabble masters dot varken jag eller Johan kan kvala in. Alla är dock välkomna att anmäla sig till de 16 åtråvärda platserna som finns, men nu är redan 15 av de 16 platserna ockuperade så chansen att komma med i turneringen är ytterst liten. Om det fortfarande är platser kvar nån vecka innan turneringen skickar jag förmodligen in en anmälan. Mest för skoj skull.

Min form är väldigt stabil och mäkta bra faktiskt, min anagramförmåga är stark och konstiga femmor börjar sätta sig mer och mer in i huvet, fast jag egentligen inte har ägnat så mycket tid alls till att plugga in dem. Nästa turnering blir förmodligen Uppsala öppna i februari som jag ska plugga rejält till, tänkte jag. Vore skönt med ett ratinghopp uppåt i tabellen, det känns som att tiden är inne för det nu.

//Andreas

Kommentarer
Postat av: Axel

Och vi väntar på fortsättningen av ditt referat från SM... ;)

2008-12-23 @ 20:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0