Can you anagram ERIC CLAPTON in to NARCOLEPTIC?

                        

WORD WARS

Igår såg
jag och Andreas den väl omtalade (inom scrabble-världen) dokumentärfilmen Word Wars. En dokumentär där man får följa fyra toppspelare i USA. Man följer med dem lite i "vardagslivet", men även under tävling och i spelsammanhang. Man får även lära känna några ehm, hobbyscrabble haha. Nejdå, men scrabblare som itne tävlar om jag säger så då. De sitter i Central Park och spelar på parkbänkarna i princip, såg väldans harmoniskt och fridfullt ut faktiskt. Det kanske vore nåt, en utomhusturre?

Hursomhelt får vi bl a annat följa Joe Edley, (världens bästa?) US-ranking 1. Han berättar hur han pluggar rullningsanagram medan han kör bil till och från jobbet och hur man ska fokusera och hålla sig lugn för att skapa ett bra tävlingspsyke och mkt annat intressant.

Joe Edley, tillsammans med de övriga tre superscrabblarna vi får möta berättar allt ifrån hur de började med scrabble, till hur de blivit så bra och hur de tränar osv. Men vad Andreas och jag fascinerades mest av är hur mkt de rullar! Jag är övertygad om att det är lättare överlag att rulla i engelskt scrabble, men ändå. Det var liksom kanske fem rullar i snitt per match! Även om vissa där verkar aningen för insatta är det otroligt häftigt hur man kan vara så intresserad av något som ett sällskapsspel. Jag rekommenderar den strongt!

http://www.wordwarsmovie.com/

Hlsn Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0