Makalös match!

Igår spelade jag och min bloggpartner en betapetmatch som skulle visa sig bli en otroligt poängrik match. På senaste tiden har inte jag fått så överdrivet höga slutpoäng när jag har spelat, och Johan har börjat svacka med, men detta var definitivt ett undantag!

Jag minns inte vem det var som öppnade men jag tror att det var jag. Till en början såg det ut att bli en ganska klen match, med diverse dock smarta men inte så poängmässigt upphetsande drag. När jag drog ut en TRASSEL på brädet efter låt oss säga fem drag, trodde jag att jag hade åt minstone ett någorlunda grepp om matchen. Men icke, i nästa drag rullar Johan den vrålsnygga KONSULA(T) för 92 poäng efter att jag öppnat för röd med min rull draget innan. Redan nu hade vi höga poäng med tanke på hur kort tid som hade gått av matchen, med johan i en knapp ledning. Men värre skulle det bli. Jag hittar ett ruggigt effektivt drag efter att ha blivit tilldelad X på handen för hela 64 poäng. Jag är uppe i ledningen och Johan gör ännu några poängrika drag och samma sak med mig. efter att Johan öppnat för rulläge med SID skapar det perfekt läge för mig och jag svarar med en tRAPETS med blank jag fick några drag innan på ett ganska stängt bräde. Kontringen kommer direkt efter av johan i form av en aNEKDOT och ställningen är jämn. Jag får J och kör en klassisk trippelkombo för 50 p. Matchen flyter på och först i slutet av dem insåg vi vilka höga poäng vi hade åstadkommit. Johan smashar ut Y för högsta möjliga poäng och matchen slutar efter fyra rullningar, två vardera på smått otroliga 922 poäng. Slutställningen blev 475 - 447, Johans favör. Mäktigt!

//Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0