Mälarpirater cup

I helgen spelades en turnering i min absoluta favoritlokal, nämligen gregers finfina krypin i Fredhäll. Jag kände mig inte i form och inte alls motiverad att vinna. Försökte få upp vinnarlusten dagarna innan genom att plugga ord och fundera på varför jag egentligen tycker om det här spelet, försökte återskapa det härliga glädjeruset av när man tar medalj i en turnering.

Trots min brist på motivation och enorma trötthet lyckades jag kamma hem 4 vinster av 7 matcher. Dock spelade jag olidligt tråkigt, korrekt och utan konstigheter. Inte min stil egentligen men när brickorna är åt fanders (förutom i en tokflytsmatch mot rolle) så måste autopiloten rycka in. jag placerade mig tillslut på en 14:e plats av 30 spelare, näst sämst PJ av alla åtta personer på 4 vinster. Lite surt, men men.

Nya krafttag blir det till pyjamaspartyt i helgen och låta nattugglan i mig träda fram och styra brickorna. Ser fram emot eventet som kommer bli riktigt kul, känner mig dessutom mer motiverad nu än till mälarpirater. Heja!

Andreas/Lyle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0