Scrabblehöst

Sedan KATTFOT cup har varken jag eller Johan engagerat oss mycket i Scrabble på sistone och med höstens intrång på livet känns Scrabblet allt mer avlägset. Dock har jag precis börjat ta tag i fyrorna på allvar och tänkte använda mina återstående tre dagar till Mälarpirater cup till att pränta in dem i huvudet. Höstserien här i Stockholm har också dragit igång, och eftersom jag bor här nästan konstant nuförtiden tillbringar jag mina tisdagar i Softs stökiga atmosfär. Jag har märkt att jag spelar otroligt mycket sämre på Soft än på alla andra ställen. Kanske beror det på deras sunkiga inredning, eller deras förkärlek till estnisk polkapop eller att jag helt enkelt hör hemma vid Scrabblebrädena i Uppsala.

Hursomhelst planerar jag och Johan att faktiskt pallra oss ned till SM i göteborg som går av stapeln om en dryg månad. Det har alla förutsättningar att bli hur kul som helst, att det spelas i min älsklingsstad gör inte det hela mindre värt att åka till. Enda kruxet är resan dit, varken jag eller Johan har lust att lägga ned en halv förmögenhet på att åka tåg dit. Om det löser sig med resorna är vi definitivt bänkade vid spelbrädena vid spelstart, djupt försjunkna i den så magiska och likväl mystiska stämningen som alltid råder under en Scrabbletävling, och som blir än mer påtagbar vid ett SM.

Men next up för mig är alltså Mälarpirater cup. Jag är ju faktiskt regerande mästare i Gregers lokal i Fredhäll, så jag tänkte behålla den titeln. And I will.

Andreas/Lyle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0