(I)NTAGLIO open och annat gött!

Tjena Scrabblejunkies, betaholics och old-schoolordspelare! Har äntligen fått lite skrivlust igen efter veckorna som gått. Förraförra veckan spelades en turnering i Göteborg, (I)NTAGLIO open, i vilken jag och 10 andra hugade Scrabblare deltog och hjälptes till att mosa rekord; Vi slog det gamla poängrekordsnittet från Scrabble Masters 2008 med vårat smått makalösa snitt 363! otroligt! Samtidigt när vi ändå var igång passade vi på att slå rullsnittsrekordet också, det nya är nu 0.9 rullningar per match och spelare. Också fantastiskt bra!

Snittratingen i turneringen låg någonstans runt 1060, vilket också är väldigt högt. Ett rekord till slog vi, dock lite mindre utannonserat, efter att jag anmält mig hela tre gånger till turneringen, haha! snacka om ambivalent. Hursomhelst slog jag mig själv, och förmodligen alla andra med häpnad när jag efter de 8 ronderna med mina 6 vinster stod som segrare i turneringen! Dock med endast några få PJ-poängs marginal till tvåan Micke knevert Ström, men ändå. Kändes otroligt härligt att vinna en turnering med nästan uteslutande spelare med otroligt hög kapacitet.  Att jag dessutom åkte hem med 17+ i rating, tre vandringsdjur och en peakrating på 1086 var såklart extra kul och en biprodukt till att jag drog bra brickor och spelade lugnt och sansat. Referat kommer inom kort, så stay tuned!

Nästa event på scrabblefronten är Sommarelmiaden som går av stapeln nästa söndag i min hemstad Uppsala. Ska bli kul att lira och jag är redan taggad! Förmodligen kommer jag att skriva här en eller två gånger till innan den turneringen och checka av formen.

Yours truly,
Andreas/Lyle

Kommentarer
Postat av: Misha

Sommarelmiaden blir nog mycket spännande då det nästan bara är 1000+ spelare där:) Blir nog ett riktigt getingbo i toppen skulle jag tippa iaf:P Du kommer väl på tisdag till Soft o kollar spelformen?=) Vill ha revansch för SNEDBENAn senast...

2009-08-03 @ 00:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0