Prelmiaden

Hej hej och hallå alla! Sitter nu kvällen före helgens turnering Sommarelmiaden och taggar järnet. Orkar inte spela så mycket, utan kör anagram-åttor i frank och läser lite femmor. Formen för närvarande känns väldigt bra, hoppas bara att jag kan ha samma trygghet när jag 9.30 imorgon bitti (gäsp!) ska bänka mig mot en annan duktig scrabblare. Måste försöka hitta lugnet och samtidigt ett genomgående driv i spelet - samt att skjuta alla andra tankar åt sidan och ägna hjärnan helt åt anagrammandet. Mitt spel bygger till stor del på balans och rullningar, och för detta måste både anagrammotorn och taktiksinnet vara i topptrim. Vilket jag inte tvekar på att de kommer vara imorgon bitti! :)

Detta år blir premiärelmiaden för mig, en årlig (undantag 2008, se nedan) och likväl prestigefylld uppsala-tävling. Dock kommer det bli en prövning; Idag var det otroligt fuktigt och kvavt ute, om det kommer vara samma värme imorgon kommer svetten att rinna litervis när alla vi 16 personer ska trängas i Elmis tvåa. Men det ska gå, och jag ska defintivt ta pall!

Låt oss blicka tillbaka till de förra årens sommarelmiader och se utvecklingen:

Sommarelmiaden 2005; Första elmiaden i historien. Vinnare där: Nils Berner, som även ska delta i år. Kanske är det nu dags att återerövra titeln som Elmis överman?!

Sommarelmiaden 2006; Comeback för Elmis himself. Vann 7 raka och berövade därmed den åtråvärda titeln från Nils. Två David Brandell, som tyvärr inte medverkar i år.

Sommarelmiaden 2007; Sista turneringen med SAOL 12, och en tyst minut hölls för den tolfte upplagan av ordbibeln. Vinst för Elmis även detta år!

Ingen turnering 2008.

Ses imorn, alla rävar! Och gör er redo på att få storstryk! ;-)

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Johan

han bor i en trea

2009-08-10 @ 14:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0