Superkväll

Tjalom alla! Kom precis hem från kvällens träning i Uppsala, som spelades hemma hos Henrik Holmström med ganska mycket folk närvarande. Kul! Dessutom väldigt roligt att se Henriks ufräscha lya.

Jag  spelade fem  matcher, och lyckades faktiskt vinna alla! Snittade två rullningar per match, vilket jag är väldigt nöjd med.  Kom inte heller under 400 poäng i någon av matcherna heller, det ger ju ett hum om hur bra brickor jag drog!

Jag inledde med att slå Elmis med siffrorna 301 - 486 eller nåt sånt, helt sjuk match verkligen. Drog allt från drag fem ungefär till slutet, man slår inte elmis med så stora siffror utan makalösa brickor.  Fick rulla KeLTISK och pinsamma RELATIv.

Mötte sedan James i en märklig match, som kretsade mycket kring A:en, vilka inga verkade dra till en början. Efter att jag fått in GOTSK för 37 + syn släppte det, och jag rullade några drag senare STENArT. Höll undan till slutet men fick zätat som inte gick ut, dock spelade det ingen roll när jag ledde med minst 100 poäng i slutspelet. Galen match här också.

Tredje matchen ställdes jag mot gästande Elof, en av Sveriges mest kreativa spelare. Han hade ett rejält övertag i början, låg även under efter min rull SlAGITS. Dock drar jag blank direkt efter den och kan två drag senare få ut en av favoriterna SNÄ(l)LISm. Har nu ett ganska bra grepp om matchen, och när jag några drag dessutom får ut ETTDERA, och direkt på det DRUCKI(T) över röd för 57 kändes matchen punkterad. Elof spelade bra men det hjälpte inte när jag drog galna brickor även här. Mycket nöjd med mitt spel.

Match mot Daniel. Rullar tidig SlAVISK, därefter händer nästan inget intressant över huvud taget, tills i slutet då jag får in sköna ElTARIF(F) över röd. Snacka om att Daniel var förvånad över att få en åtta med slut F mot sig då han hade planerat att han skulle kunna kontra bra om jag hade rullat på något annat ställe. Vinner till slut stabilt.

Sista matchen mot Inger, brukar alltid uppstå rolig scrabble när vi möts. Rullar FANATiS(K), sedan AJ/EJ för 44. Två drag efter detta får jag dessutom in STORSIN(T) som grädde på moset. Jag drar fantastiskt även i denna match och kan hålla undan fint trots att Inger efter ett tag rullar snygga (L)ÄTtROAD. Orkade inte pricka av i slutet, Inger fick med hjälp av mitt slarv ut sitt Z då jag inte orkade tänka utan gick på poängmaximering istället.

Formen inför helgen känns för tillfället väldigt stabil. Dock vet jag att mina formtoppar är väldigt lynniga och kan vara borta när man minst anar det. Men jag har numera byggt upp en så bra iRL-lägstanivå att jag med någorlunda bra brickor borde kunna prestera bra på lördag. Ska inte spekulera så mycket mer utan bara ägna mig åt den fantastiska sol som Norrtälje/Uppsala bjuder på, och läsa lite femmor och åttor. Berättar naturligtvis om turneringen efteråt här i bloggen!

Johan hade en medelbra kväll igår förstod jag det som. Han förlorade en någorlunda jämn och låst historia mot Elmis, spelade 1 - 1 med Henrik Holmström och förlorade en tråkig match mot Gubbi.  Inga mirakel, men defentivt inga nederlag heller. Johan verkar verkligen ha hittat tillbaka och spelar nu - enligt mig - bättre än på länge. Hoppas att han ska få dra lite fina brickor på lördag nu då!

Definitivt på återseende,

Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0