Allmänt snicksnack

Goddag scrabblehomies! Ska passa på att ursäkta mig för att jag är så inaktiv i denna blogg, men har helt enkelt inte haft någon skrivlust senaste tiden. Senaste turneringen som jag deltog i var Uppsala Öppna, en mycket fint arrangerad turnering som på alla sätt och vis var en rolig tillställning. För mig gick det sisådär och slutade till sist på en ganska  snopen 21:a-plats,  men gick ändå cirka 7 plus i rating och har för närvarande en rating på 1044, vilket bådar gott inför framtiden. Referat har jag skrivit också, men är inte klar än. Håll ut vänner, det kommer strax!

Det som just nu håller mig sysselsatt inom scrabblevärlden och ger mig motivation är Håkan Nords arrangemang Znille Cup. Det är en utslagsturnering (ej ratinggrundande) som vi spelar på stockholmsträningarna. Jag vann min åttondelsfinal mot Misha, vilken dock blev en rysare i bäst av tre matcher. Kvartsfinalen vann jag med hjälp av tur och skicklighet mot scrabblegudinnan Malin Ståhlner, och nu väntar en spännande semifinal mot Johan Berner. Om jag förlorar den (no way) så får jag spela en bäst-av-tre om bronset, vilket betyder att jag har 6 matcher kvar att spela i Znille, i vilket fall. Kul!

På den rejtade turneringsfronten är det stilla. Närmaste turneringen är Göteborg Open, som spelas om mindre än två veckor. Hade varit jättekul att åka, men har mycket i skolan då och en resa till Götet ensam kräver en del arrangemang som jag inte orkar med. Nästa turnering efter det är Jernrikes Cup i Sandviken, som jag dock tänkte delta i, om det skulle finnas någon skjuts ledig. Jag hoppas på detta, och att minst kunna behålla min bronsvalör i tävlingen som jag tog förra året.

Snart kommer även jag själv utlysa en turnering på förbundet, som kommer att gå av stapeln här i enskede. Håll ögonen öppna!

Yours truly,

Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0