Återigen sugen

Efter SM 2008 tappade jag lite/mycket intresset för scrabble. Naturligtvis inte helt, men jag kände mig inte direkt taggad på att spela heller... Jag har tränat mycket mindre IRL i uppsala (förvisso även pga tidsbrist) och spelat ofantligt mycket mindre på betapet. Ibland har det gått en månad utan en enda match, tidigare har jag kunnat spela 10 matcher om dagen en vecka i sträck.

Jag har dessutom spelat väldigt få turneringar under 2009, endast två stycken innan SM i uppsala. Dessutom har jag inte pluggat ett enda ord sedan innan SM 2008, och under de 20 dagarna innan SM så spelade jag inte en enda betapet/scrabble-match. Men så gick jag ju från 15:e placeringen på SM 09 till en 44:e placering i år också...

Nu känner jag dock att jag börjat bli sugen på att träna och bli bättre igen. Vet inte varför riktigt, men jag känner att jag vill bli lite seriösare igen - något jag var på väg att bli men som sket sig...

Något som irriterar mig lite är dock att jag inte riktigt vet var jag står, kvalitetsmässigt... Och det blev inte lättare att avgöra efter de senaste matcherna heller. Jag vann mot flera på pappret riktigt bra spelare, medan jag förlorade mot några jag "ska" vi vinna över. Så det var lite skevt...

Nåja, det var mina fredagsfunderingar för den här gången. Hej

// J


PS. Missa inte andreas respektive mina matchreferat och kommentarer från SM 2009 ett par inlägg ner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0