Destruktivt beteende och ovanligt off

Hallå alla. Har inte skrivit någonting här nu sen SM, så det är väl på tiden.

Mitt intresse för Scrabble har såhär veckorna efter SM varit förhållandevis väldigt svalt. Det är ovant att inte känna sig taggad för att gå på en träning eller att inte få den där lilla adrenalinrushen när man hittar nåt fint drag. När jag inte är speciellt sugen på att spela så blir mitt spelande destruktivt. Vad jag menar med det är att när jag inte är sugen så är jag inte kreativ, och hittar därmed deduktivt sett färre snygga och framförallt BRA drag. Och när jag inte gör det, så blir jag fortfarande - för min hjärna verkar inte ta hänsyn till att min spelglädje är noll - mycket besviken på mig själv om jag missar någon rullning, speciellt om jag vet att jag kan ordet. Då när jag inte har något att spela för så blir mitt beteende ohälsosamt eftersom spelandet blir en ren plåga där jag badar i misär av missade drag.

Jag verkar alltid ha lika höga förväntningar på mig själv, både medvetna och omedvetna. Det kan vara ett bra sätt att sporra sig själv, som under SM till exempel, men det kan även vara en tung börda. Det är logiskt att jag spelar sämre och mindre inspirerat när jag inte är speciellt sugen, men kraven jag ställer på mig själv regleras inte efter detta. Och när jag är i en sån fas så ser jag mina vinster enbart grundade på tur - på det sättet får jag inte ens några pluspoäng från mig själv när jag väl vinner en match. Det är en loss-loss situation här, och det gör mig verkligen inte till en bättre scrabblare.

Jag är dock sugen på att arrangera min och Johans turnering *PLEJER Open den 12:e december. Har aldrig arrangerat en sanktionerad turre förut så där finns någonstans en ljusglimt bland alla tråkigheter. Och hörrni - anmäl er till den om ni inte redan gjort det. Det finns hela tio platser kvar! http://www.scrabbleforbundet.se/index.php?option=content&task=view&id=336&Itemid=231&tavling=300

Tills vidare tänker jag inte skriva så mycket tills jag fått tillbaka suget. Det är inte kul att spotta ur sig massa taktiksnack när man inte ens tror på det själv, utan det kommer när jag blir inspirerad. Men det ska jag väl kunna bli förr eller senare. :)

Spela på och lär er nya ord allesammans! Jag återkommer inom en snar framtid, tro mig.

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0