En vecka efter

Bara en vecka har gått sedan vi satt och spelade. Det känns sjukt mycket mer avlägset.
För stunden vill jag bara spela om SM, sudda ut och göra om. Kanske skulle det bli bättre, kanske skulle det bli sämre. Men jag skulle ta den risken.

Som nedvarvning efter SM har jag spelat rätt mycket på Betapet, något jag inte gjorde alls särskilt mycket innan SM. Jag sa till mig själv att jag skulle trappa ner rejält med Scrabblen efter mästerskapet och kanske rentav ta en längre paus för att lämna utrymme åt andra saker. Jag funderar på det här nu, men någon paus blir det förmodligen inte. Är trots allt med i Höstserien på Soft och ganska så snart så vankas det ju Scrabble Masters, något som jag bara inte får missa. Mitt mål när jag började spela var att en dag kunna kvala in till och spela Masters. Jag har nu uppfyllt det och det vore väl ganska självklart att spela turneringen då, kan man tycka. Och jag kommer sannolikt att vara heltaggad inför den också.

Som om det inte vore nog med scrabbleri så ska jag inom kort arrangera en egen turnering här i Enskede. Min fatalt misslyckade *FÖRSNA(C)K anmälde sig bara tre personer till (inklusive mig) och jag var tvungen att avblåsa den. Men jag tar nya tag och ni kan redan boka in den 12:e december i era almanackor, dagen innan Lucia. Namn är obestämt men turneringen kommer att utlysas så snart som möjligt på Scrabbleförbundet.se. Missa inte det!

Förresten är jag väldigt glad att min bloggpartner börjar få tillbaka spelsugen. Det var verkligen på tiden, och jag har saknat våra scrabblespekulationer som blivit alltmer sällsynta. Det är inspirerande, sådana saker.

Snart kommer även lite mer taktiksnack för er som trånat efter det. Mina senaste strategi-inlägg har jag inte orkat avsluta, väldigt synd och oansvarsfullt. Men jag lovar att jag ska bättra mig. Ni läsare får även mycket gärna lyfta fram ämnen som ni vill att jag ska skriva om, så gör jag det!

Definitivt på återseende,

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Misha

Hmm, visste inte att den 10:e december var dagen före Lucia?:P Vad hände med den 11:e och 12:e december i almanackan?;)

2009-11-08 @ 09:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0