Varning utfärdas

Tjalom. Sitter denna dystra lördagsförmiddag och sörplar kaffe och följer årets VM i Scrabble lite smått. Tävlingen hålls i Malaysia och under tre dagar spelar de 24 ronder. De har nu spelat klart och imorgon väntar en final i bäst av fem matcher mellan de två bästa. Finalen kommer att hållas mellan regerande världsmästaren Nigel Richards och thailändaren Pakorn Nemitrmansuk. Tävlingen finns att följa via denna länk: http://www.wscgames.com/2009/

När jag kollar på de matcher som de har spelat, som har dokumenterats drag för drag och lagts upp på sajten, kan jag inte låta bli att känna mig urkass på det här spelet. De spelar så otroligt korrekt hela tiden, det känns inte som att de drag som breder ut sig på planerna är skapade av människor. Jag tycker att det är tråkigt, för hela den organiska biten i spelet försvinner när prestationerna är tveklösa och självklara hela tiden. Även om de spelar på engelska så känns mina prestationer på svenska så otroligt underdådiga. Och det gör mig till en sämre spelare med det psyket. Nåja, snart är VM slut och jag hoppas att jag ska kunna hitta tillbaka till min normala mentalitet så småningom.

Dagens scrabbleträning: Två matcher på Betapet, en vunnen och en förlorad mot Werther, aka Martin Bender. Spelade rentut sagt pissdåligt i båda matcherna och missade mängder med enkla saker. Över till annat nu. Ciao.

/Andreas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0