Bra eller dåligt?

Har lunchrast på jobbet och spanade in förbundets hemsida lite hastigt och insåg att SM i scrabble spelas i ÖVERMORGON. Omg vad jag inte är förberedd, praktiskt eller mentalt.

Jag har gått och tänkt att jaa... om en månad eller så är det sm, man kanske ska spela lite mer beta för att formtoppa.... Så har jag tänkt fram tills NU. 12.28 Onsdag v. 44.

Det säger en del om hur svalt mitt intresse för scrabble varit den senaste tiden, tråkigt nog. Jag ser fram emot SM med tanke på hur roligt det varit de två tidigare mästerskapen jag deltagit i, och längtar helt klart till att få rassla påsar och träffa utbölingar på besök på min hemmaplan. Men jag kan inte säga att jag känner mig taggad.

Förra årets SM var lustigt, jag spelade ett par riktigt bra matcher minns jag utan närmare research för exakta uppgifter - en mot David I och en mot Johanna Bergström. Eller, någon mer bra match måste jag väl ha gjort med tanke på att jag faktiskt kom på 15:e plats. En bra placering. En placering jag knappast kommer lyckas toppa i år, men jag har å andra sidan mycket lägre förväntningar på mig själv än vad jag brukar.

Bra eller dåligt? Kanske kan jag slå ur underläge...


Många har tippat min vapendragare andreas högt, t.o.m. på medaljplats hos vissa. Det är befogat. Han förtjänar den tron på framgång, klarar han det? Han kommer topp 10, det är är jag säker på.

I övrigt kan jag tänka mig att själva grejen att SM spelas i min stad inte gör det lika "speciellt" som när man förra året arrangerat bilresa med James och Elof till göteborg... Men visst är det bekvämt att sova i sin egen säng och sen cykla till tävlingen istället för att bussa från övernattningen Hisingen varje morgon!

För att knyta ihop säcken så jag har låga förväntningar på mig själv, samtidigt som jag tror att många kanske underskattar mig. Mitt mål blir en topp 25-placering. Jag trivs med inställningen att vara självsäker i mitt spel och samtidigt ödmjuk inför uppgiften.



Best regards / J

Edit: Insåg just att sista ronden spelas samtidigt som Hammarbys allsvenska kontrakt säkras/förloras och AIK vinner guld/vinner inte guld. HUR ska jag kunna koncetrera mig på ett jävla ordspel?? Allt är kaos i huvet nu. Dålig planering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0