Episkt möte

2 dagar kvar nu. Känns makalöst. Känns som dan före dan före dopparedan. Och framför allt, jag känner att jag har chans.

Idag möttes jag och Axel Olesund upp på café Storken i Uppsala för en rejäl genomkörare. Tanken var att spela bäst av tio, vi han dock bara spela fem matcher. Det blir mer imorn. Det står just nu 3 - 2 till Axel som spelade mycket väl men som också drog fina brickor. Vi konstaterade båda att matcherna vi spelade var riktigt bra spelade från båda sidor och att vi båda verkar vara i god form. Mest nöjd med från de fem matcherna är jag med min rullning (Ä)TTIkSUR som jag såg direkt, och som dessutom var den mest poänggivande rullningen på brädet. Axel hittade också fina fynd, bland annat INTI(F)ADa som hans finaste rullning.
Mitt spel känns för tillfället väldigt centrerat och säkert. Jag känner inte att jag gör några stora missar och att jag kan utnyttja de ord jag kan till fullo. Jag känner även att jag besitter ett stort lugn och kan spela bra i alla matchsituationer. I första matchen vi spelade tog jag igen ett 110-poängsunderläge för att sedan vinna med 1 poäng efter ett rafflande slutspel. Det slutspelet måste varit nästintill optimalt känns det som såhär i efterhand, otroligt nöjd med det. Eller så var det bara tur. :)
Axel blir svårstoppad i helgen och jag tror att många gör fel i att inte placera honom på sina tippningslistor. Han besitter för tillfället en ordentlig dos skärpa och gör bra beslut. Varning utfärdas.

Fysiska formen just nu - blixtrande huvudvärk och illamående kantat med att jag känner att jag håller på att bli förkyld. Det blir tidigt i säng ikväll.

Godnatt. /Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0