Rush

Senaste gången jag skrev här var det mindre än tre veckor kvar, nu är det mindre än två veckor kvar. 13 dagar. Det känns helt sjukt! Jag vet inte om det är på ett bra eller dåligt sätt. Är verkligen taggad till max, dock har jag inte spelat mycket alls på senaste tiden. Har helt enkelt haft för mycket i skolan som behövts prioriteras före och har ofta haft väldigt sena dagar. Men mina tankebanor har genomsyrats allt för mycket av tanken på SM - och tanken på att vinna det. Jag vill plugga ord i massor men samtidigt inte. Jag vill spela scrabblemaraton men vill samtidigt vila  mig i form. Motsträviga känslor. Köpte i alla fall nyss ett nytt scrabble-block och ska ägna nästa helg åt att skriva in massa, massa åttor jag inte kan i alfagramordning i det blocket för att sedan sitta och nöta för fullt. Jag vet att jag spelar mycket bättre om jag har självförtroende, och självförtroende vet jag att jag får genom att plugga ord. Jag måste känna att mitt ordförråd är större än alla andras. Jag måste kapsla in varför jag vann DBS. Jag måste inse att jag kan spela det här skitspelet. Analys, brickstrykning (inget slarv!), fokus, anagramning, psyke, slutspel, taktik, humör. Alla dessa ting måste vara intakta för att det ska gå bra på SM. Är de det så kan det bli riktigt, riktigt kul.

Nyligen tippade Inger Wingård, en av landets klart bästa spelare, mig som trea i SM med motiveringen; "lite medflyt och en sådär tre-fyra rullningar i varje match till en början så ska det nog gå vägen". Hon syftar på min otroliga start i DBS Extrem där jag hade 8 rullningar efter tre matcher, ett resultat som kräver att man måste dra helt perfekta brickor. Jag är trots allt en erkänd turspelare i scrabblevärlden. Kanske är det sant, kanske är det en undanflykt för folk att inse att jag är så bra som min rating visar. Jag vet inte vilket av dem som stämmer, kanske är det en blandning. Det är i alla fall väldigt, väldigt smickrande att bli tippad så högt och dessutom före bland annat henne själv, Elmis, Gunnar Andersson, Björn Ericson mfl, fruktansvärt bra spelare allihop. Tipset är förmodligen en knuff i baken också för att jag ska fokusera mig så bra jag kan. Får jag en bra start så kan det påverka väldigt mycket i mitt spel. Och det ska inte bli som förra året, då mitt då alldeles för otaktiska sinne sken igenom alltför många gånger. Men nu jäklar!

Mitt slutliga SM-tips kommer att komma om några dagar, när jag funderat tillräckligt. Det är nåt värt att vänta på!
Och hörrni, spela min turnering. Snälla gör det, jag ber er! Ni kan få vara med gratis! Ni kan få hur många priser ni vill! Jag gör vad som helst!

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0