Från hundra till noll

Hallå alla. Som jag alltid säger nuförtiden så ber jag om ursäkt för att jag är så oomkullrunkeligt inaktiv i den här bloggen. Ska försöka göra mina besök här mer frekventa, men kan inte lova något. Hoppas ni läser den här smörjan fortfarande! :)

Efter min senaste turnering, SAGOTANT cup, så har jag haft en oroväckande lam inställning till Scrabble. Kanske beror det på den totala katastrof som turneringen innebar och -22 i rating, kanske beror det på mitt tråkiga och icke initiativtagande humör för tillfället. Jag har också börjat fundera på varför jag egentligen spelar det här, och lägger ned så otroligt mycket tid i det. Allt spelande känns mer meningslöst än någonsin. Det är en väldigt ovan känsla, min förmodligen starkaste egenskap i spelet är att jag har kunnat resa mig efter alla nederlag och med samma hugade intresse spela vidare och läsa listor, allt med en stor vilja. Men viljan finns inte längre, inte alls på samma nivå i alla fall.

Enda sen DBS Extrem har jag känt detta ungefär tror jag. Givetvis var turneringen en stor urladdning, men kan jag verkligen ha fått en sån stor Scrabblebaksmälla att jag fortfarande är påverkad av den turneringen? Jag rullar mindre än någonsin och har inte samma vilja att hitta fina och kreativa drag. Taktiksinnet finns kvar och jag tycker fortfarande att jag spelar bra taktiskt, men ordfinnandet och kreativiteten känns väldigt långt borta. Kanske vore det rätt att använda uttrycket "Det som går upp som en sol, måste komma ned som en pannkaka" i detta läge. Jag har ju trots allt haft en sanslöst bra period från och med att jag vann INTAGLIO open till att jag vann DBS. Det förstår väl egentligen varenda människa att man måste ha svackor ibland, det gäller alla spelare.

Jag är dock mycket taggad på att spela SM, det är i alla fall något som jag har motivation till bland alla andra tråkigheter. Hela helgen kommer bli ruskigt kul och jag känner att jag faktiskt kan ha en chans på medalj, om jag är helt på banan och sätter alla ord jag behöver kunna fram tills dess. Man måste tänka optimistiskt!
Så någonstans finns där ändå en gnutta spelglädje. På soft i tisdags började höstserien för min del. Vann två matcher där som jag fick genomgående mediokra brickor i, dessutom mot bra spelare. Mycket nöjd med min insats, spelade så taktiskt som jag vill göra och är kapabel till. Missar fortfarande en del rullningar, åttorna måste bli mer naturliga. Jag ska jobba på det.

Hoppas att kunna få in lite taktiksnack i bloggen till helgen, men kan tyvärr inte lova något, har ett ganska späckat schema. Sköt om er tills dess och fortsätt med Scrabblandet. Ciao!

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0