Sagolika förhoppningar

Sitter nu här med min smaskiga rating och försöker tagga till, i helgen är det nämligen turnering, SAGOTANT Cup här i el stocholmo. Har inte haft någon motivation i veckan och borde ha pluggat en del ord, men har haft mycket i skolan så scrabblandet har definitivt intagit en plats ganska långt ner på prioriteringslistan. Har bara spelat några få betapetmatcher med blandade resultat. Spelade ikväll en match mot Martin Bender på nätet som jag oerhört nöjd med, kände att jag verkligen spelade på topp. Å andra sidan spelade jag några katastrofala matcher idag, så det ser ut att skifta lite. Men bara jag hittar mycket motivation på lördag så ska jag försöka att koncentrera mig och verkligen göra mitt bästa. Jag tror att jag är så pass bra nu att jag kan få fram min bästa scrabblesida om jag verkligen försöker. Den sansade och orädda Andreas, han som spelar på och driver spelet framåt på sina egna villkor. Han som inte låter sig påverkas av något. Den Andreas vill jag ta fram på lördag.

Nu när jag har en förbundsrating på 1118, som jag förmodligen inte ens fått in i skallen än, så blir varje match i en turnering så mycket viktigare. Får jag en tokoflytsmatch och förlorar mot någon med under 1000 i rating så riskerar jag att gå mer än 10- i rating, på en enda match. Det är bisarrt vad jag måste spela bra nu för att inte gå minus i rating. Och det är väl det som skiljer agnarna från vetet antar jag, att de som är bäst lyckas hålla sig där uppe trots detta.

Det enda jag kan göra är att spela som jag alltid har gjort, ska jag börja bry mig om min rating så vet jag att jag kommer att tappa kontrollen. I den makalösa senaste turneringen jag spelade, DBS Extrem, så kunde jag verkligen koppla bort rating, tabeller och siffror under den tiden då jag satt vid brädet. Jag hade en sån lätthet i spelet, en sån lekfullhet som jag önskar alltid fanns där.
Min uppgift blir att locka fram min kreativitet och lekfullhet tills lördag. En dag har jag på mig. Men jag har lyckats förut. :-) Klart det kommer gå skitbra!

Ses och hörs snart alla nerdz. Har inte bloggat särskilt mycket på senaste, men lovar att mer taktiksnack, spelpsykessnack och allt möjligt kommer att komma när jag har det lite lugnare i plugget. Jag är ju trots allt gymnasist, det får ni ta hänsyn till!

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0