Nytt år, nya tag

Håhåjaja. Det nya året har ringts in och jag kan inte annat göra än att tacka för ett fantatiskt Scrabbleår. Jag kan definitivt inte var onöjd med mina egna prestationer - fem medaljer har jag skördat och var dessutom ruggigt nära att ta brons i Stockholm Open. Herregud så fort tiden går, det känns som om det var igår jag skrev första inlägget för året 2009.

2009 har varit mitt stora genombrottsår. Inte bara som Scrabblare, utan också som människa. Men det kan vi ta en annan gång, detta är ju faktiskt en blogg om just Scrabble, inte om mitt liv. (: När året startade var jag både hungrig på rating och kunskap, men var samtidigt lite för ivrig och ganska osäker i mitt spel. Jag har lärt mig massor under året och har framför allt intresserat mig mer för taktik än någonsin. Jag har gjort ett stort projekt med både fyrorna och femmorna och känner att jag har en mycket god överblick för alla de orden. Mycket arbete har krävts, men det ha lönat sig. Nu är jag precis där jag vill vara, i toppen. Min scrabblekarriär har kanske inte varit någon slumdog-saga med happy ending, men så nära man kan komma scrabblerelaterat. Min ratingtopp 2008 var 1038, min ratingtopp 2009 var 1118. DÄR kan vi snacka skillnad! Jag försöker göra allt annat än skryta, men kan inte låta bli att vara lite stolt. Jag var usel i början, men gav mig fan på att lära mig skitspelet och slå de bästa. Jag är ingen Knevert eller Björn Ericson med allt mekaniserat från början. Med lite talang och mycket vilja inledde jag min scrabbletour, fyra år senare står jag här. Jag vet ärligt talat inte hur mycket längre jag kommer att hålla på, men så länge det finns någon form av sug så kommer jag att fortsätta. Mig har ni inte sett det sista av än må ni tro, vare sig ni gillar't eller ej. (:

Usch, det handlar alltid så mycket om mig i de här inläggen. Ska bli ändring på det. Men har dåligt med inspiration för att skriva taktikinlägg, är det något som ni vill se skrivas i den här bloggen så tveka inte att skriva en kommentar! Jag vet att det i alla fall är några av er därute som läser den här bloggen. Visa det nu då. (;

Nästa stora event för min del är Scrabble Masters den 23-24 i Fredhäll, Stockholm. Som jag nämnt tidigare så var det ju mitt mål när jag började spela att en gång kunna kvala in till Masters. Och nu när jag äntligen kan det så är jag såklart mycket, mycket sugen på att spela! Har en riktigt bra form för nuvarande och hoppas att allt skolarbete innan turneringen inte ska distrahera mig allt för mycket. Men ni får hålla tummarna för mig! Mer info om turren, funderingar och tippning kommer så småningom!

Sedan hade ju jag och Johan våran turnering *PLEJER Open - Luciaspelen den 12:e December vilken gick som smort, vill även här tacka hjärtligt för att alla trevliga deltagare gjorde dagen minnesvärd! Där kom jag trea och var mkt nöjd med mitt spel, för det mesta. Riktigt nöjd kan man aldrig vara. (: Referat därifrån har jag påbörjat, det kommer inom en snar framtid. Bilder från turneringen finns här: http://www.scrabbleforbundet.se/album/index.php?cat=10211 håll till godo!

Det var allt jag hade att bjuda på för den här gången. Det blir minst fem poster innan Masters! Så håll er uppdaterade på telexnätet!

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0