GBG Open 2010 - Tippning

Hejsan! Nu är jag nästan 100 på att jag kan åka med i helgen och spela. Vad vore en större turnering utan min snart kutymutnämnda tippning? Här har ni den!
10. Anders Brandén
- Kan blixtra till enormt och det verkar som att när han utnyttjar sitt anagramtänk till sitt yttersta så finns det lite som kan stoppa honom. Rullar sjuka grejer som trippeltrippla NABOS(K)Ap på Betapet, bara det säger ju en del.
9. Björn Jansson
- Vet egentligen ruskigt lite om killen, men verkar ha imponerat en del och sägs ha potential. Verkar brinna för spelet och ha talang, och dessa två faktorer i samspel räcker långt.
8. Roland Olsson
- Kapacitet för så mycket bättre placering, men mycket går snett för Rollz denna gång och han får blicka framåt med hjälp av sitt osvikliga humör.
7. Johan Berner
- Aldrig en högoddsare, men aldrig en riktig lågoddsare heller. Kan sin Scrabble nu och med sin nya, lite lättsamma inställning så sitter spelet stabilt i fingrarna.
6. Alexander Prytz Hedström
- Vet var skåpet skall stå. Har en jämn nivå hela turneringen, men aldrig riktigt den där gnistan som behövs. Dock gör han inte bort sig en enda gång så han hamnar ändå här.
5. Andreas Pejler
- Kände mig ju som sagt i hyfsad form senaste helgen, och mitt anagrammande går häpnadsväckande bra för tillfället faktiskt. Allt hänger på suget, om jag får upp det så tror jag att jag kommer göra en riktigt bra turnering.
4. Yann Moreau Bruun
- Om det var motigt förra helgen så blir det desto lättare brickor att umgås med här. Yann får utlopp för sitt invecklade och utbredda taktiksinne och bevakar hem många matcher trots långt ifrån maximalt flyt. Kommer att rulla sin första nia på tävling.
3. Axel Olesund
- Den efter Inger som är bäst på att hitta bästa möjliga drag fortast. Ibland utnyttjar han sin snabbhet på ett lite fel sätt, la killen på 2-3 minuter till på varje drag skulle han vara allt annat än att leka med. Att han sedan har 12 - 8 mot mig i våran serie och alltid lyckas dra grymma brickor säger ju sitt också. (:
2. Mikael Ström
- Har nu 15 raka pallplatser på tävling vilket faktiskt är helt absurt. Det finns inte mycket att säga om denne man mer än det som redan är sagt. Kombinerar intuition, logik och en djävulusisk kreativitet på ett näst intill perfekt sätt. Det som stoppar honom från att ta guldet är två skitmatcher som man inte kan göra mer än att småflina åt.
1. Björn Ericson
- Det finns två spelare som har utmärkt sig från mängden på senare tid enligt mig, och det är 2:an i denna tävling och regerande sverigemästaren. Björn har ett fullkomligt gigantiskt ordförråd och spelar så genialiskt men på samma sätt helt utan konstigheter. Har aldrig mött honom på tävling, men nu är det väl ändå dags? Du ska i vilket fall inte få med dig 5 djur hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0