Word overflow

Hallå ordnördar! nu har ännu en vecka gått sedan jag skrev här. Helgen som varit var som utlovad fullspäckad med scrabble. Jag, Axel och Yann började med att ha upptakt inför lördagens DANSPAR genom att spela några vänskapsmatcher hos mig i Uppsala. De spelade i par mot mig, eftersom de ju skulle göra det dagen efter också. I en match fick de rulla 4 gånger och fisk snuskigt hög poäng, längesen jag känt mig så krossad vid ett scrabblebräde som då haha.

På lördagen var det ju DANSPAR som jag spelade tillsammans med Johan. Vi fick stundtals totalt ospelbara brickor och överlag mycket dåliga brickor. Jag tror att vi konfererade väl och gjorde bra beslut, men desto sämre brickorna blir desto lägre sjunker humöret, och det är då enkelt att ryka ihop och det gynnar ju inte direkt samarbetet.  Nästa parturnering måste det ju bara gå bra för oss!

På söndagen var det rejtat som gällde, och denna gång i form av SOLODAN(S). Referat från denna tävling hoppas jag kunna dela med mig av lite senare. 4-3 är alltid ett tråkigt resultat, men 5/20 får jag trots allt vara nöjd med. Mycket hackig turnering för min del, spelade ibland min bästa scrabble någonsin för att sedan spoliera alltsammans med ett urkasst slutspel.

Just nu är min anagrammotor sällsynt trimmad, det är så dags nu, haha. dock så dök det för några dagar sen upp en toppmöjlighet att spela Göteborg Open i helgen, om jag följer med hänger nästan uteslutande på hur mycket jag orkar plugga i veckan. Men jag ska göra mitt allra bästa för att spela den turneringen! Jag ska hålla er uppdaterade!

Slutligen så får ni läsare några anagram att fundera på! Skriv svaren i en kommentar så kanske ni får något fint pris (: ingen Frank eller Filips nu bara!

AABDLKNU, AAKKMRSTÄ, EHKLIRSU, GGNNKOSÅ, AADEKIRR, AEOLVVSS, GGKNOLTÄ. Hit me!

Ses/hörs snart,

/Andreas






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0